Smykkemerket Tom Wood

Smykkemerket Tom Wood er blitt en braksuksess både her i landet og internasjonalt. For å gi et lite eksempel på det åpner eksempelvis merket 40 nye butikker i Japan i år alene. Hvordan har merket klart å opparbeide seg en slik enorm suksess?

Det er helt umulig å ta for seg norske fremadstormende smykkedesignere uten å nevne Tom Wood. Smykkemerket har utmerket seg innenfor klesdesign i en årrekke og de designer smykker også. Ringene til Tom Wood nyter en kult-status uten like og de karakteristiske ringene kan sees på motebloggere, it-girls og designere som Marianne Theodorsen blant andre. Dessuten bruker trendikon Caroline De Maigret også de særegne smykkene fra kolleksjonene deres.

Tom Wood- grunder Mona Jensens råd til andre som ønsker og drømmer om å gjøre stor karriere innenfor motebransjen er enkelt og greit å jobbe steinhardt. Hun hevder at man må ofre andre goder om man ønsker å bli veldig god innenfor et område for å lykkes. Dessuten må man være både detaljorientert til tusen og noen ganger pirkete. Det er også et meget viktig element i denne jobben at man må være tett på markedet og segmentet man jobber innenfor og ha en stor kontaktflate mener hun. I tillegg må man være risikovillig og klar til å gå på trynet og reise seg igjen noen ganger.

Mona Jensen lanserte smykkemerket i 2013. Av det som er blitt aller mest populært i deres smykkekolleksjon kan nevnes de ultrapopulære ringene. Ringene er laget i massivt sølv. De er store, maskuline og solide i sin form. Fremsiden er enten inngravert med diverse mønstre eller med en stor stein i henholdsvis jordfarger som brunt og svart eller i ren og lys pastellfarge. De ringene som har graveringer på fremsiden har motiver fra dyrelivet og naturen forøvrig. Andre igjen er enklere og renere i sin design.

 

Share This Page

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *